Elektroauta rozdělily doslova celý svět na dva tábory – na ty, kteří věří že jde o daleko lepší a ekologičtější způsob cestování osobními auty, a na ty, kteří tvrdí, že to není ekologické ani trochu. Samotní výrobci těchto aut už z počátečního nadšené přechází spíše do stavu, kdy už začínají pochybovat o tom, zda bylo přerušení vývoje spalovacích motorů krok správným směrem. A mnohé z nich se shodují, že nikoliv. Problémů spojených s elektromobilitou je víc než nám zejména Evropská Unie říká. A právě tlak na přechod ze spalovacích motorů k elektroautům sílí z EU.
Výroba elektroaut není vůbec tak ekologická jak nám všichni říkali. K výrobě tak velkých baterií je nutné těžit spoustu drahých kovů, kterých je už tak málo. Navíc se těží na místech, kde tím dochází k narušení či dokonce úplnému zničení krajiny v okolí těžby. A zničení je nenávratné.
Nabíjení se kapitola sama pro sebe. Problém je v tom, že nabít elektroauto je potřeba častěji než je potřeba natankovat auto se spalovacím motorem. I když skalní fanoušci elektromobility udávají že jejich elektroauto je ve všech směrech to nejlepší co kdy řídili, úplně pravda to nebude, když už o tom mluví samotní výrobci.
Problém je hlavně v tom, jak jsou nám tato vozidla nucena. Ať si každý svobodně rozhodne v čem bude jezdit. Je nesmysl dávat “dotace” na pořízení těchto aut, protože dotace je jen to, že vám jako daňovému poplatníkovi stát vezme víc peněz a dá je někomu, kdo si pořídí takové auto. I hasiči přiznávají, že uhasit elektroauto není nic jednoduchého. Zdá se tedy, že záporů má zatím tato větev vozidel víc než dost. Je samozřejmě nutné nějak řešit ubývání fosilních paliv a snížit ničení naší planety. Ale opravdu je nucení elektroaut lidem správnou cestou, když si představitelé EU létají tryskáči pár kilometrů na summity o tom, jak přírodu ničí plastová brčka v Evropě, zatímco zemím třetího světa je nějaké životní prostředí ukradené?