Myslet si, že si pořídíme web a tím okamžikem se staneme třeba i globálně působícím podnikatelem, je naivní. I kdybychom si na takový web uložili nepřeberné množství nabídek, i kdyby tyto byly mimořádně výhodné, i kdyby tyto mohly potenciálně zajímat lidi na celém světě, není nikdy jisté, že si takový web zajistí zákazníky. Teoreticky tu lze sice skutečně oslovit celé davy lidí po celém světě, ovšem aby se toho dosáhlo i v praxi, musí se zajistit, aby byl takový web k nalezení. A to v některých případech v naší zemi, v některých případech někde v cizině a někdy dokonce všude ve světě.
Ovšem zajistit webu podobnou návštěvnost, která je nezbytným předpokladem pro dosahování podnikatelských úspěchů, postarat se, aby se o nějakém konkrétním webu vědělo a tento se těšil oblibě, to není jen tak. A zatímco je něco takového pro našince v naší zemi složité, je to pro tytéž lidi v případě zájmu o přeshraniční působení často ještě komplikovanější. Protože co kdo z nás ví, jak si počínat na internetu, aby se o tom dozvěděli i cizinci?
Ale řešení by tu naštěstí bylo. Stejně, jako se optimalizují weby u nás, se provádí i SEO optimalizace v zahraničí. I tam se všemožně upravují, zdokonalují, podporují a propagují weby s úmyslem učinit je co nejideálnějšími z pohledu internetových vyhledávačů, což je tím, co pomáhá ve zviditelňování webů mezi konkurenčními nabídkami a co zajišťuje vyšší návštěvnost a potenciální úspěšnost. A také dokonalé PPC kampaně zahraničí přesvědčí o tom, že je klidně i našincův web se svou nabídkou dostatečně atraktivní na to, aby se na něj vsadilo.
Prostě je třeba se prosazovat a činit vše, co podnikatelům pomůže v souboji s jejich konkurenty. Protože ten, kdo v tom má navrch, dosáhne úspěchu klidně kdekoliv na světě. Zatímco ten, jehož web není k nalezení, je ztracený.