Výhodu má vždy ten, kdo svému webu zajistí při vyhledávání v internetovém prostředí přední pozici, alespoň na prvních dvou stranách. Uživatelská obec se totiž na Internetu pohybuje tak, že zpravidla prohledává zobrazené výsledky na prvních dvou, maximálně třech stránkách, a další se ignorují. Může se tedy snadno přihodit, že ačkoliv máte propracovaný e-shop s kvalitními výrobky, zákazníci se o vás nemusí vůbec dozvědět.
Zlepšení pozic ve vyhledávačích (nejčastěji Google, v českém prostoru také Seznam), docílíte aplikováním jistých zásad pro SEO web. Ne všechny jsou však korektní a jsou tolerovány, ty špatné jsou zpravidla penalizovány a web pak ztrácí klíčovou pozici v tzv. „pageranku“.
Které SEO techniky s označením Black hat se zpravidla používají
Page Doorway
Jde o vstupní webovou stránku, která je upravena speciálně pro přilákání vyhledávačů. Je konstruována tak, aby chrlila značné množství textových odkazů a klíčových výrazů, které se na stránce stále opakují, byť v nesmyslném kontextu. Cílem je navést zákazníka pomocí reklamního banneru na hlavní web, případně využít k přesměrování aplikaci vytvořenou v Javascriptu.
Cloaking
Jedná se o podobnou taktiku, jako v případě Page Doorway. Web je upraven speciálně pro algoritmus vyhledávače, aby se zvýšila jeho pozice v popředí mezi konkurenčními weby. Samotným uživatelům je však předsunut jiný obsah.
Link farm
Fungují na principu velké množiny webových stránek, které jsou spojeny mezi sebou pomocí odkazů. Jde např. o propojený celek deseti webů, z nichž každý odkazuje na všechny ostatní weby. Všechny tyto zpětné odkazy mohou uměle navyšovat hodnotu tzv. pageranku, ovšem tato technika je v současné době vyhledávači efektivně potírána.
Skrytý obsah
Slouží pro navýšení hustoty klíčového slova pro vyhledávače, ovšem skrytou a nenápadnou formou. Může to být např. písmo v textu webu, které je psáno stejnou barvou fontu, jakou je definováno pozadí, takže není vidět (bílé písmo, bílé pozadí). Anebo jde o text překrývaný fotkou (obrázkem), případně je ukryt CSS stylem, nebo Javascriptem.
Duplicitní obsah
Vkládání shodného obsahu textu na více webů vyhledávače vždy vyhodnocují jako duplicitní a pak indexují pouze jeden z nich. Zbývající weby jsou ignorovány.